آغاز عمليات اجرايي راه آهن شيراز- جهرم-لار-بندرعباس به طول 600 كيلومتر مشاهده در قالب پی دی اف چاپ فرستادن به ایمیل
نوشته شده توسط Administrator   
چهارشنبه ، 15 تیر 1390 ، 07:43

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و ترابري لارستان ،كلنگ عمليات اجرايي راه آهن شيراز- جهرم– لار– بندرعباس در روز 14 تير ماه 90 همزمان با تولد امام حسين (ع) با حضور مهندس نيكزاد اولين وزير راه و شهرسازي به زمين زده شد .  

با احداث اين طرح بزرگ كريدور ريلي شمال به جنوب ايران تكميل و استان فارس ،منطقه مهمي براي دستيابي استانهاي ديگر كشور به بنادر جنوبي خواهد شد ، احداث اين راه آهن كه از آرزوهاي ديرينه مردم استان فارس مي باشد داراي اهميت و مزاياي فراواني مي باشد كه از آن جمله : صرفه جويي در مصرف انرژي ،سهولت حمل بار و مسافر ، ايمني ، پيشگيري و جلوگيري از بروز خسارت ،پدافند غيرعامل و موجب توسعه اقتصادي و اجتماعي مي باشد .

     مدت زمان اجراي اين پروژه 27 ماه مي باشد كه با تحقق آن ركوردي در امر احداث راه آهن حادث خواهد شد . مراسم اين كلنگ زني با حضور وزير راه و شهرسازي،رئيس مجمع نمايندگان فارس در مجلس ونماينده مردم جهرم در مجلس،نماينده مردم لارستان و خنج و گراش در مجلس ، مديران ارشد استان، مهندس علي اميري مجري طرح راه آهن شيراز- بندرعباس و مديركل راه و ترابري لارستان و جمعي از مردم محلي برگزار شد .

     در اين مراسم ابتدا مهندس علي اميري مديركل راه و ترابري لارستان و مجري طرح راه آهن ضمن ابراز خرسندي از آغاز اين پروژه اضافه كرد : پروژه راه آهن شيراز- جهرم– لار– بندرعباس جزو مصوبات دومين سفر هيأت دولت به فارس است كه پس از تصويب آن مطالعات امكان سنجي با حمايت نمايندگان فارس خصوصاً نمايندگان جهرم و لارستان و همچنين همراهي وزير و مديران وزارت راه و ترابري آغاز و پس از تصويب در كميسيون ماده 32 بخشي از اعتبار آن دربودجه سال 90 پيش بيني و در نهايت به عنوان پيوست بودجه سال 90 در قانون بودجه امسال منظور گرديد .

     وي افزود:‌در مطالعات اوليه مشخص شد كه اگر قرار باشد اين پروژه به شيوه معمول اجرا شود هم زمان زيادي كه بالغ بر 15 سال صرف مي شود و هم هزينه زيادي مي برد، بنابراين با رايزني هاي صورت گرفته با مسئولين وزارت راه مقرر شد اين پروژه براي اولين بار در كشور با استفاده از فايناس داخلي و با مشاركت 85 درصدي بخش خصوصي اجرا شود و شركت خدمات مهندسي خط و ابنيه فني راه آهن به عنوان شركت سرمايه گذار برنده مناقصه گرديد . مهندس اميري همچنين گفت : به دليل فايناس داخلي ، تحريم ها براين پروژه تأثيري ندارد و سرمايه گذار پروژه تضمين 10 ساله براي نگهداري آن داده كه اين امر ما را به خدمات رساني مطلوب پروژه اميدوارتر مي كند .